PI DE NEROLA

Tríptic caminada (PDF)
Enllaç Wikiloc

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

0.- Carretera L-401. Sortim de sota la fonda Casanova, passem per sobre el poliesportiu i per davant l’escola tot seguint el GR1. Baixem a travessar el riu Fred i pugem per l’altre vessant.
En una pista ampla deixem el GR i marxem cap a la dreta.

1.- 0,6 km. Carretera L-4011. Anem a la dreta i als pocs metres marxem per una pista de formigó a l’esquerra.

2.- 1,5 km. Pal amb banderola. Deixem la pista i enfilem per un corriol a l’esquerra. A uns cent metres trobarem el Pi Gros de Nerola. Pugem per un corriol amunt fins a trobar una pista que seguim pocs metres a la dreta i continuem per un corriol a l’esquerra.

3. 2,1 km. Pal indicador. Seguim una antiga pista a la dreta, quan s’enfila nosaltres seguim de pla, a la dreta, per un camí ample i planer amb parets a sobre i sota. Travessem el nucli de Llinars baixant per la carretera.

4.- 3,55 km. Font de Llinars. Reculem quasi 100 metres, fins davant de cal Joan i marxem per una pista de formigó a l’esquerra.

5. 4,6 km. Trencall del Pi de Nerola. A partir d’aquí seguim el mateix camí d’anada. Arribem a la carretera L4011, després el trencall de cal Bartoló i trobem el GR1.

6.- 6,1 km. Carretera L-401

Llocs d’interès

0, 6.- Cambrils. És la capital d’Odèn i una de les cinc parròquies que formen el municipi. A més del nucli principal amb la parròquia, ajuntament i dues fondes, té els nuclis del Racó a llevant i Llinars al nord. Destaquen les restes del castell i diverses ermites d’origen romànic, a més del Salí, una antiga explotació per obtenir sal de la surgència salada. Actualment, les salines s’han restaurat i s’hi fan visites guiades i activitats culturals i de lleure relacionades amb la sal.

2.- Pi de Nerola. Considerat un arbre monumental pels seus 25 metres d’alçada i més de 3 metres de perímetre. És una gran pinassa de fulles llargues i pinyes petites.

4.- Llinars i font. És un dels tres nuclis de població de Cambrils. A més de l’encimbellat nucli de cases en té d’altres de disperses i l’antiga font que s’utilitzava com a safareig.