VOLTA PER CANALDA

Tríptic caminada (PDF)
Enllaç Wikiloc

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Sortim de davant l’església de Sant Julià, pugem per l’escala, girem a la dreta cap a cal Baró i passem pel darrere d’aquesta casa. Més endavant deixem dues pistes que baixen a la dreta.

Riera de Canalda. Pugem pel camí obert a la roca fent una ziga-zaga.

Serrat del Castell. Baixem en direcció nord-est.

Torrent de la Perdiu. Tornem a pujar per l’altre vessant en sentit contrari a la baixada.

Creueta de Puig-arnau. Agafem una pista que marxa a l’esquerra. Al segon trencall anem a l’esquerra, a la dreta trobem Puigarnau.

Caseta de Puig-arnau. Seguim per una pista planera que més endavant es converteix en corriol. Podem fruir d’un itinerari botànic. Aviat trobem pintades vermelles i blanques del camí de Gran Recorregut, GR 1.

Torrent de la Perdiu. Si seguim uns metres torrent amunt veurem un espectacular salt d’aigua (És un torrent, no sempre porta aigua). El camí travessa el torrent i més endavant en converteix en pista.

El serrat del Abellols que més avall s’anomena serrat del Castell. Seguim avall per la pista, travessem la riera de Canalda i pugem per l’altre vessant seguint la mateixa pista.

Devesa de Can Prat. Travessem aquest bonic bosc de roures martinencs, passem per darrere la masia de can Prat i baixem per la carretera fins a sant Julià, d’on hem sortit.

Llocs d’interès

Canalda
Està format per un petit nucli de cases i algunes masies disperses pel territori.  El poble, amb una altitud de 1.150 m, té a llevant Puig-arnau, a ponent Cavallera i la baronia d’Encies a migdia. L’església parroquial, dedicada a Sant Julià, és d’origen romànic. Presideix el terme la gran roca de Canalda amb coves que foren habitades des de temps remots.

Camí de l’Estudi.
Aquest corriol el feien servir diàriament els nens per anar a escola a Canalda i els diumenges tota la família per anar a missa.

Puig-arnau.
És una de les masies més grans i antigues. Hi destaca una petita ermita dedicada a sant Joan Evangelista i un gran safareig de 1913 on podien rentar-hi fins a setze dones.

Les Esplugues,
El camí ral. Aquest antic camí que comunicava Odèn amb Sant Llorenç de Morunys, té molts atractius; un itinerari botànic, les balmes i cingles, el salt d’aigua del torrent de la Perdiu, la devesa de can Prat